• Philipp Erler -

    Dieses Projekt richtet sich an alle Menschen, die gerne etwas in der echten Welt einscannen und anderen Menschen als 3D-Modell zeigen wollen. Beispielsweise könnte ein Artist unterwegs eine interessante Skulptur finden und diese in ein Spiel einbauen oder als Miniatur ausdrucken. Raumplaner könnten z.B. eine Kreuzung einscannen, nach ihren Plänen verändern und diese damit besser kommunizieren.

  • Stefan Ohrhallinger -
    Vision: reconstruct a model of the world that permits online level-of-detail extraction.
  • Stefan Ohrhallinger -

    In recent years, virtual and augmented reality have gained widespread attention because of newly developed head-mounted displays. For the first time, mass-market penetration seems plausible. Also, range sensors are on the verge of being integrated into smartphones, evidenced by prototypes such as the Google Tango device, making ubiquitous on-line acquisition of 3D data a possibility. The combination of these two technologies – displays and sensors – promises applications where users can directly be immersed into an experience of 3D data that was just captured live.

  • Michael Wimmer -
    Acquiring shapes of physical objects in real time and with guaranteed precision to the noise model of the sensor devices.
  • Michael Wimmer -
    Harvest4D investigates the whole acquisition, modeling and rendering pipeline for incidental data capture.